تأثیر سقوط آزاد دلار بر بازار آهن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

با شروع سال جاری همواره شاهد تغییرات نرخ ارز و تأثیر آن بر بازار آهن و قیمت آهن آلات بودیم. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، روند افزایشی قیمت ها در نیمه اول سال ۹۷ بازار را در مسیری پر فراز و نشیب قرار داد؛ بطوری که با شروع سال جاری قیمت ها بطور نجومی افزایش یافت.

پس از گذشت چندین هفته، آمارها حاکی از نوسانات غیرمعقول بازار داشت. افزایش و کاهش قیمت آهن آلات در بازار، وضعیت بازار آهنرا بطور عجیبی دگرگون کرد. قیمت های اعلامی کارخانه ها اعم از کارخانه های میلگرد آجدار و کارخانه های تولیدی نبشی و ناودانی بطور لحظه ای تغییر می کرد. البته ناگفته نماند که این تغییر قیمت ها ارتباط زیادی با نوسانات نرخ ارز داشته و افزایش و کاهش قیمت دلار بر بازار آهن اثرگذر بوده است.

اکنون نیز طبق گزارشات بدست رسیده از بازار آزاد، از صبح روز گذشته شاهد کاهش لحظه ای قیمت ارز بودیم. پس از ماه ها روند پرشتاب و صعودی دلار و افزایش نگرانی ها از تبعات آن، در دو روز گذشته شاهد سقوط ناگهانی قیمت دلار بوده ایم.

اخبار گوناگونی از سطح شهرهای تهران، مشهد، تبریز، اهواز و ... بدست رسیده که حاکی از رسیدن دلار به قیمت ۸۰۰۰ تومان می باشد. حال سوال این است که آیا این روند کاهشی قیمت دلار، بر قیمت آهن الات نیز تأثیر خواهد گذاشت؟ قیمت ها تا چه اندازه کاهش خواهد یافت؟ آیا قیمت میلگرد آجدار و تیرآهن به نرخ قبل از گرانی ها باز خواهد گشت؟ آیا التهابات بازار آهن پس از این آشفتگی ها در بازار ارز، کاهش پیدا می کند؟

 

این سوال که چقدر نرخ جدید و فعلی ارز ماندگار است و آیا تأثیر مثبتی بر روی بازار آهن می گذارد یا خیر را روند بازار در روزهای آینده پاسخ خواهد داد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: